Beyne
Gepubliceerd door: Beyne
23-09-2016

Ichtegem, 23 september 2016

BEYNE nv, de Belgische producent van landbouwspuiten, heeft maandagavond 19 september 2016 de overname van VOGEL & NOOT, de Oostenrijkse fabrikant van grondbewerkings- en zaaimachines die in augustus 2016 failliet ging, succesvol afgerond.

BEYNE neemt alle gronden, gebouwen en wisselstukken over van VOGEL & NOOT in Wartberg, Oostenrijk, alsook de productie van slijtonderdelen voor verschillende andere merken (PREMIUM PARTS). Eveneens werd de Roemeense importeur AGROROM in Arad, Roemenië overgenomen. De twee fabrieken in Hongarije werden overgenomen door twee Duitse ondernemingen.

BEYNE voorziet om zo snel mogelijk de verkoop van de PREMIUM PARTS-slijtonderdelen te hervatten, alsook alle andere wisselstukken van VOGEL & NOOT-machines verder te zetten. Het uitgebreide gamma aan landbouwspuiten dat BEYNE in België produceert wordt via AGROROM in Roemenië verder verdeeld. BEYNE wil met deze overname haar aanwezigheid in Oost-Europa versterken en ziet deze uitbreiding dan ook vol vertrouwen tegemoet.

Over BEYNE:

BEYNE is een Belgische landbouwspuitenproducent die reeds meer dan 40 jaar bekend staat voor haar kwaliteit & duurzaamheid. Alle Beyne landbouwspuiten worden op maat van de klant gemaakt. BEYNE heeft een indrukwekkende geschiedenis waarin het vervaardigen van kwalitatief hoogwaardige landbouwspuiten tegen een betaalbare prijs centraal staat. Beyne is dan ook een referentie op de Europese markt door haar uitgebreide aanbod aan gedragen, getrokken en zelfrijdende landbouwspuitmachines.

www.beyne.com

Over PREMIUM PARTS:

PREMIUM PARTS produceert sinds jaren hoogwaardige slijtonderdelen in Wartberg, Oostenrijk, en is sinds vele jaren marktleider in zijn branche, dankzij de robuustheid en functionaliteit van het materiaal en de gunstige prijs-kwaliteitverhoudingen. 60 werknemers zijn betrokken bij deze overname. Wij zetten alle middelen in om zo snel mogelijk het vertrouwen van de klanten en leveranciers terug te winnen. Er wordt geïnvesteerd in een efficiënte productie en het verhogen van de voorraad zodat we de meer dan 2000 artikelen snel kunnen uitleveren. De uitstekende service en kwaliteit blijven gegarandeerd door het huidige team.

www.premium-parts.com

Over AGROROM:

AGROROM is sinds 1995 de importeur van diverse landbouwmachines en wisselstukken. Dankzij het uitgebreide dealernetwerk wordt de ganse Roemeense markt bediend.  Vanaf heden staat AGROROM ook in voor de verdeling van de kwalitatieve veldspuiten van BEYNE in Roemenië. Mede dankzij haar goed opgeleide technici & uitgebreide dealernetwerk staat AGROROM steeds garant voor een snelle & goede service. AGROROM blijft de wisselstukken van de vroegere VOGEL & NOOT-machines verder verdelen.

www.vogelnoot.ro

Contactpersoon BEYNE: